Hela världen på en o samma plats



Här kommer några av bilderna från jamboree som jag var på i sommras. Det var ett scoutläger i 12 dagar i Skåne med 38 000 scouter från 150 olika länder. Hade så jävla kul o träffa massa nytt underbart folk. Bodde med Stockholmare som skratta åt min "charmiga" Östgöttska med mina mä o dä. Delade en trasig luftmadrass med Sofie som hon på något magiskt sätt alltid rullade ner från mitt i natten. Vi blev kända på campen för vår långa och pilbågsliknande flaggstång. Jag träffa amerikaner som älska ikea, kineser som attackerade Momo, tyskar som vi spelade twister med och så vann vi svenskar mot finnarna i bordshockey. Vi bjöd på falukorv, jag dränkte ansiktet med mjöl och drack något gott gojs som likna chailatte från mexikanarna. Jag lärde mig ett ord på finska och vann över grabbsen på kuddkrig. Jens o Mange gjorde låten "Åååå Jacob, ååå jacob kom hem" som man alltid gick o nynna på. Jag och Sofie sjöng o dansa till PARTIPARTIPARTI och på en av festerna bilda vi tåget med 40 personer där vi gick i spetsen. Jag lärde känna ännu galnare o längre Stockholmare som cykla som idioter o ramlar när dom ser nakna stenstatyer. Men jag kände mig inte så kaxig med mina 169 centimeter runt alla 190+ centemeter pöjkar runt omkring oss. Kvällarna slutade med att kvävas av skratt till dåliga ordvitsar och "det hade ju varit lite jobbigt om det regna". Vi sjöng med till Timbuktu, dansade till Hoffmeastro och skrek rösten av oss till Europe. Allt slutade med fyrverkerier, skratt, tårar o jävlans mycket allsång. I changing the world today with a small step forward.....


Kommentarer
Postat av: sofie

åh fyfan va jag vill tillbaka!! :'( <3

2011-08-24 @ 00:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0